Image
tjej vid dator
Image
tjej vid dator
Kundservice

Frågor & svar

Vi finns här för att göra livet längs vägarna lite enklare. Nedan ser du svar på de vanligaste frågorna från våra företagskunder. Våra kontaktuppgifter hittar du längre ned på sidan.

INGO företagskort

Du som INGO företagskund har eller kommer få ett Circle K företagskort under november 2022, fungerar som tidigare på både INGO och Circle K

Kan jag använda mitt Företagskort med laddfunktion på laddstationer utanför Sverige?

Nej, i nuläget fungerar det bara i Sverige.

Kan jag använda mitt Företagskort med laddfunktion för att ladda på IONITY och Mer?

Till en början fungerar företagskortet endast på CK laddare. Vi har som ambition att det inom kort även ska fungera på IONITYs laddare.

Vad kostar snabbladdning?

Hos oss betalar du för den energi du får in i bilen, dvs vi prissätter per kWh.

Hur använder jag snabbladdarna?

Sätt i laddkabeln i bilen, starta laddningen genom att "blippa" ditt Företagskort med laddfunktion mot laddaren.

Vilka kort kan man beställa med elladdning:

Våra vanliga företagskort A-F

Hur blir mitt företag laddkund hos Circle K?

Enklaste sättet som befintlig kund att beställa kort med el-laddning är via vår Kundportal.

Jag vill undvika kö. Kan jag se någonstans om en laddare är ledig?

Absolut! När du söker efter önskad station i Circle K Charge appen kan du också se vilka som är tillgängliga.

Hur kan jag ta reda på vart jag kan ladda just min bil?

I Circle K Charge appen kan du filtrera på den effekt och typ av laddkontakt som du behöver.

Hur gör jag för att anmäla något fel på laddaren?

Kontakta personalen på stationen eller ring Kundservice. Numret står angivet på laddaren.

Hur lång tid tar det att snabbladda min bil?

Laddningstiden beror bl a på batteriets kapacitet och temperatur.

Behöver jag ha en egen laddkabel för att snabbladda?

Nej, det behöver du inte

Var hittar jag appen?

Appen heter Circle K Charge och finns tillgänglig för iOS och Android i respektive Appstore eller Google Play.

Var hittar jag vilka stationer jag kan ladda min bil på?

I Circle K Charge-appen finns en kartfunktion där du ser alla stationer med våra Circle K laddare.

Hur loggar jag in i Kundportalen?

Här kan du läsa mer om kundportalen, skapa konto och logga in.

Var kan jag ladda min elbil?

Vi har idag ett stort nätverk av snabbladdare längs vägarna i Sverige. ​På vår hemsida kan du se på vilka stationer vi erbjuder snabbladdning idag.

Hur blir jag kund hos er?

Oavsett om du har en enskild firma eller ett stort internationellt bolag så har vi lösningar som passar just era behov.

Hur gör jag för att beställa ett nytt kort?

Som befintlig kund beställer du enklast nya kort via Kundportalen.

Jag vill ge er feedback. Hur gör jag?

Vi strävar alltid efter att förbättra våra produkter och tjänster - ta reda på hur du kan lämna dina synpunkter till oss om dina upplevelser!

Hur gör jag för att hyra släp hos er?

Vi har släp av hög kvalité för alla tillfällen! ​Följ stegen nedan för att boka.

Hur gör jag för att hyra bil hos er?

Vi har hyrbilar för alla tillfällen, en mindre bil för ärenden över dagen, en kombi för weekendresan eller en minibuss som rymmer många!

Har ni ett kort som fungerar i Europa?

Absolut! Vill du tanka i Europa kan du använda vårt Routex Företagskort

Var kan jag tanka HVO100?

Sök efter stationer och filtrera på HVO100 för att se vart du kan tanka det. Du gör det enkelt i Circle K-appen eller här på hemsidan.

Var hittar jag en karta över era stationer?

Du hittar information om våra stationer både på vår hemsida och i Circle K –appen.

Hur ändrar jag uppgifter i Kundportalen?

Kontakta oss genom att fylla i nedan formulär, så hjälper vi dig.

Hur gör jag om jag glömt lösenordet till Kundportalen?

Inga problem! Det är enkelt att återställa ditt lösenord. Följ stegen nedan så får du veta hur.

Kan jag få min faktura via mejl?

Ja det går självklart bra få fakturor via mejl.

Hur gör jag om jag vill ha Autogiro?

Gå in via internetbanken och sök på "Circle K Sverige AB".

Finns det olika lösningar för när jag får fakturan från er?

Ja vi har några olika alternativ. Läs mer nedan för mer infromation!

Hur gör jag en adressändring?

Inga problem, det fixar vi enkelt. Tryck på läs mer och fyll i formuläret där.

Jag saknar min faktura – vad gör jag då?

Fakturakopia kan smidigt laddas ned i Kundportalen – läs mer här!

Hur gör jag för att spärra mitt kort?

Kort kan spärras enkelt och smidigt i Kundportalen – läs mer här!

Varför är mitt konto spärrat?

Att ett konto blir spärrat kan bero på t.ex. överskriden kreditgräns eller obetald faktura - läs mer här!

Varför fungerar inte mitt kort?

Det kan bero på att kortet är spärrat på grund av att du slagit in fel PIN-kod för många gånger eller om du har en obetald faktura - läs mer här!

Kontakta oss

Innan du kontaktar oss vill vi tipsa om att du hittar svar på de flesta frågorna genom att kika igenom våra Frågor & svar. Där har vi samlat information och guidelines om hur du ska gå tillväga för diverse ärenden.

Du når vår kundservice på vardagar 08:00-17:00 Telefon: 08-429 63 00 *

< Ansök om att bli kund
< Kundportal
< Anslut dig till PDF-faktura
< Uppdatera företagsuppgifter
< Ändra frekvens för fakturering
< Övriga frågor/Kontaktformulär
 

*Möjlighet att spärra kort 24/7 till engelskspråkig kundtjänstpersonal.