
Tillgänglighetsredogörelse för Circle K
Inledning
På Circle K vill vi att alla ska kunna använda våra digitala tjänster – oavsett funktionsförmåga. Vi arbetar aktivt för att möta behoven hos så många som möjligt och följa etablerade tillgänglighetsstandarder.
Den här redogörelsen informerar om hur vi arbetar med tillgänglighet och hur våra tjänster överensstämmer med gällande lagar och tekniska krav. Tillgänglighetsredogörelsen gäller de delar av vår webbplats som omfattas av det europeiska tillgänglighetsdirektivet (EAA) och motsvarande nationella lagstiftning. Andra delar av webbplatsen kan ännu inte vara helt anpassade, men ses över löpande för framtida förbättringar.
Vår tjänst och åtgärder för tillgänglighet
Circle K är ett internationellt nätverk av drivmedelsstationer och butiker där du hittar allt från bränsle, kaffe och färskmat till dagligvaror och biltjänster. Med lojalitetsprogram, digitala lösningar och snabb, vänlig service vill vi göra vardagen enklare för alla på väg.
För att säkerställa tillgänglighet erbjuder vi bland annat:
Vi har också byggt vårt gränssnitt för att underlätta tillgängligheten genom:
Vi strävar hela tiden efter att utveckla vår tillgänglighet genom att erbjuda:
Vi använder Level Access, en ledande aktör inom digital tillgänglighet, för att behålla och stärka vår efterlevnad till gällande standarder. Genom samarbetet med Level Access har vi infört följande arbetssätt för att förbättra upplevelsen för alla användare:
Efterlevnad mot standarder
De delar av vår webbplats som omfattas av EAA följer:
Vårt mål är att alla ska kunna använda våra tjänster, men det kan fortfarande finnas vissa begränsningar. Hör gärna av dig om du stöter på hinder, så hjälper vi dig att hitta en alternativ lösning.
Feedback och kontaktinformation
Vi uppskattar din feedback! Om du upplever tillgänglighetsproblem, kontakta oss gärna:
E-post: communication@couche-tard.com
Postadress:
Circle K AS
Schweigaards gate 16
0191 Oslo
Senast uppdaterad: 2025-09-10
Copyright © 2025 Circle K Sverige