Image
kille och tjej vid skrivbord
Image
man och kvinna vid dator
Frågor & svar

Frågor & svar om vår kundportal

Här hittar du frågor & svar om Circle K kundportal för företagskunder

Frågor & svar

Jag vill spärra ett kort och beställa ett ersättningskort.

Välj “Kort” I den vänstra menyn, sök upp kortet I kortlistan, klicka på de tre punkterna till höger och välj ”Spärra eller beställ ersättningskort”.

Jag vill ändra PIN-kod på ett kort

Leta upp kortet i kortlistan och klicka på de tre punkterna till höger. Läs mer här

Hur kollar jag mitt saldo/kreditlimit?

Det finns två ställen i Kundportalen där du kan se det här, antingen förstasidan/dashboard eller genom den vänstra menyn "Kreditinformation/Saldo".

Hur sätter jag en PIN-kod på ett nytt kort

Välj “Kort” i menyn till vänster, i kolumnen “PIN-kod” ser du om kortet saknar PIN-kod och därmed kräver att du skapar en kod i portalen

Jag vill beställa ett nytt kort.

Välj ”Kortbeställningar” I den vänstra menyn, klicka på knappen ”beställt nytt kort”

Hur ger jag fler personer på mitt företag tillgång till Kundportalen?

Det här gör du enkelt när du är inne i Kundportalen. Läs mer här

Hur gör jag om jag glömt lösenordet?

Beställ enkelt ett nytt lösenord på inloggningssidan - läs mer här

Kan du betala för allting med Circle K appen?

Vi lanserar appen med möjligheten att betala för drivmedeli första hand.

Kan en förare ha flera kort kopplade till sin app?

Nej, en förare kan endast ha ett kort kopplat.

Hur skapar jag en bevakning?

Klicka på "Bevakningar" och sedan "Lägg till bevakning", fyll i alla fält och spara.

Kan jag använda appen på alla stationer? Circle K, INGO, Truck?

Ja, appen fungerar på de flesta av våra stationer.

Hur spärrar jag ett kort tillfälligt för att senare återöppna det?

Välj “Kort” i den vänstra menyn, sök upp kortet i kortlistan och klicka på de tre punkterna på höger sida.

Kan personen som är mottagare av en bevakning avsäga sig den själv?

Ja, i notisen (SMS eller mail) kan man det.

Hur vet jag om ett kort saknar PIN?

Det här ser du i kortöversikten.

Hur lägger jag till en förare för mobilbetalningar?

Det gör du under sektionen "Mobilbetalningar" i Kundportalen.

Kan jag skapa en ny kortgrupp eller ett nytt konto?

Det här går tyvärr inte att göra i Kundportalen, men kontakta Kundservice via formuläret så hjälper de dig.

Hur vet jag om en förare accepterat inbjudan?

Du kan följa processen i Kundportalen.

Jag vill ändra vilka länder mitt kort fungerar i.

Det gör du enkelt i Kundportalen.

Jag vill ta bort en användare från Kundportalen

Det här gör du enkelt under "användarinställningar" inne i portalen. Läs mer här

Var hittar jag fakturaspecifikationen för internationella transaktioner?

Klicka in dig på Fakturor i den vänstra menyn och välj tidsperiod.

Hur gör jag för att ändra restriktioner/välja produkter på ett specifikt kort?

Det här gör du enkelt i Kundportalen, via kortlistan. Leta upp kortet och editera.

Vad betyder en preliminär transaktion?

En preliminär transaktion är en transaktion som inte blivit prissatt och rabatterad ännu

Vad betyder MP Status?

I kolumnen "MP status" ser du status på användaren du önskar aktivera för mobilbetalningar.

Leveransadressen är felaktig, hur kan jag ändra den?

Adressen du ser i Kundportalen är den officiella leveransadressen men du kan välja att skicka ut kort till en annan utsändelseadress om du vill.

Funkar mobilbetalningar för alla företagskort?

Tjänsten fungerar inte för 2-kortslösningen.

Mätarställningen på min senaste transaktion är fel, kan jag ändra den?

Ja, välj “Transaktionen” i den vänstra menyn, leta upp den senaste transaktionen som gjordes på ditt kort

Varför kan jag inte återöppna ett tillfälligt spärrat kort?

Kolla om kortet du försöker öppna har status “Tillfälligt spärrat av kund”

Jag saknar ett kort i översikten.

Kolla vilka filter du har aktiverade.

Jag saknar några transaktioner i min översikt.

Kolla den valda perioden. För att ändra period, klicka på sök-ikonen uppe till höger och säkra att du har önskat filter aktiverat.

Hur söker jag efter ett specifikt kort eller en kortgrupp?

När du loggat in i Kundportalen har du 3 rullistor högst upp på sidan. Den till vänster visar de företag du tillhör, om du administrerar flera företag

Jag vill ändra en användares behörighetsnivå

Det här gör du enkelt inne i Kundportalen. Läs mer här

Var kan jag se vilka kort jag saknar PIN-kod på?

Välj “Kort” I den vänstra menyn, i kolumen ”PIN-kod” ser du en röd text som säger ”Ange PIN” om kortet saknar detta.

Kortstatus är “aktiv”, men det fungerar inte.

Det kan finnas flera orsaker till varför kortet inte fungerar. Om ditt kort är nekat innan du anger PIN-koden betyder det att magnetremsan på kortet

Kan jag ändra restriktioner på flera kort samtidigt?

Ja, det kan du.

Om jag beställer ett helt nytt kort, hur snabbt kan det läggas in i appen?

Inom 30 minuter.

Jag får felmeddelande när jag försöker beställa kort under en specifik kortgrupp.

Kolla om den valda kortgruppen har åtminstone 1 aktivt kort

Jag vill ändra vilka tider mitt kort kan användas.

Det gör du enkelt i Kundportalen.

Hur skapar jag en egen rapport?

Välj Rapporter i den vänstra menyn och klicka på "Lägg till ny rapport"

Hur får mitt företag tillgång till mobilbetalningar?

Det är gjort i 3 enkla steg i Kundportalen;

Jag beställde fel kort. Kan jag ta bort min beställning?

Ja, gå till “Kortbeställningar” i den vänstra menyn

Hur lång tid tar det för kortändringarna att slå igenom?

De slår igenom direkt :)

Hur ändrar jag texten på ett kort?

Välj “Kort” i den vänstra menyn, hitta kortet du vill ändra i kortlistan och klicka på kortnumret.

Jag kan inte skapa "Bevakningar" via min användare i Kundportalen.

Om du inte ser det här valet kan det bero på dina behörigheter.

Hur ofta uppdateras portalen med transaktioner?

Det tar bara någon minut tills transaktionen syns i Kundportalen.

Hur skapar jag en kortrapport?

Välj “Kort” i den vänstra menyn, du får per automatik  upp alla aktiva kort men kan välja att filtrera detta genom att klicka på filter-knappen uppe

Jag får felmeddelande när jag försöker skapa en bevakning på en kortgrupp, varför?

Det kan bero på att en annan person gjort en likadan bevakning på just den kortgruppen.

Kan jag ändra restriktioner på 2-kort?

Ja, det kan du.

Jag saknar vissa internationella transaktioner i översikten.

Alla online-transaktioner gjorda på Circle K och Routexnätverket kommer synas i Kundportalen inom någon minut.

Var kan jag hitta en rapport över våra betalda fakturor det här året?

Gå in på Fakturor i den vänstra menyn och välj datumperiod.

Hur länge är inbjudan till mobilbetalningar giltig?

7 dagar