Image
kille och tjej vid skrivbord
Image
man och kvinna vid dator
Frågor & svar

Frågor & svar om vår kundportal

Här hittar du frågor & svar om Circle K kundportal för företagskunder

Frågor & svar

Hur sätter jag en PIN-kod på ett nytt kort

Välj “Kort” i menyn till vänster, i kolumnen “PIN-kod” ser du om kortet saknar PIN-kod och därmed kräver att du skapar en kod i portalen

Kan jag använda appen på alla stationer? Circle K, INGO, Truck?

Ja, appen fungerar på de flesta av våra stationer.

Hur återställer jag PIN-kodsförsök på ett kort?

Välj “Kort” I den vänstra menyn

Jag beställde fel kort. Kan jag ta bort min beställning?

Ja, gå till “Kortbeställningar” i den vänstra menyn

Hur ofta uppdateras portalen med transaktioner?

Kundportalen uppdateras var 10:e minut med transaktioner.

Jag vill se/ändra landsprofil på ett specifikt kort.

Välj "Kort" i den vänstra menyn, sök upp kortet i kortlistan och klicka på de tre punkterna till höger...

Jag får felmeddelande när jag försöker beställa kort under en specifik kortgrupp.

Kolla om den valda kortgruppen har åtminstone 1 aktivt kort

Jag vill se/ändra tidsprofilen på ett specifikt kort.

Välj “Kort” i den vänstra menyn, sök upp kortet i kortlistan och klicka på de tre punkterna till höger...

Leveransadressen är felaktig, hur kan jag ändra den?

Adressen du ser i Kundportalen är den officiella leveransadressen som är registrerad i vårt system

Funkar mobilbetalningar för alla företagskort?

Tjänsten fungerar inte för 2-kortslösningen.

Hur ändrar jag restriktionerna på ett virtuellt kort?

I Kundportalen - på samma sätt som ett platskort.

Var kan jag se vilka kort jag saknar PIN-kod på?

Välj “Kort” I den vänstra menyn, i kolumen ”PIN-kod” ser du en röd text som säger ”Ange PIN” om kortet saknar detta.

Jag saknar vissa internationella transaktioner i översikten.

Alla online-transaktioner gjorda på Circle K och Routexnätverket kommer synas i Kundportalen inom 10 minuter.

Kan en förare ha flera kort kopplade till sin app?

Nej, en förare kan endast ha ett kort kopplat.

Jag saknar några transaktioner i min översikt.

Kolla den valda perioden. För att ändra period, klicka på sök-ikonen uppe till höger och säkra att du har önskat filter aktiverat.

Jag vill spärra ett kort och beställa ett ersättningskort.

Välj “Kort” I den vänstra menyn, sök upp kortet I kortlistan, klicka på de tre punkterna till höger och välj ”Spärra eller beställ ersättningskort”.

Vad betyder en preliminär transaktion?

En preliminär transaktion är en transaktion som inte blivit prissatt och rabatterad ännu

Jag vill beställa ett nytt kort.

Välj ”Kortbeställningar” I den vänstra menyn, klicka på knappen ”beställt nytt kort”

Mätarställningen på min senaste transaktion är fel, kan jag ändra den?

Ja, välj “Transaktionen” i den vänstra menyn, leta upp den senaste transaktionen som gjordes på ditt kort

Hur kollar jag mitt saldo/kreditlimit?

Det finns två ställen i Kundportalen där du kan se det här, antingen förstasidan/dashboard eller genom den vänstra menyn "Kreditinformation/Saldo".

Hur ändrar jag texten på ett kort?

Välj “Kort” i den vänstra menyn, hitta kortet du vill ändra i kortlistan och klicka på kortnumret.

Var hittar jag fakturaspecifikationen för internationella transaktioner?

Klicka in dig på Fakturor i den vänstra menyn och välj tidsperiod.

Hur spärrar jag ett kort tillfälligt för att senare återöppna det?

Välj “Kort” i den vänstra menyn, sök upp kortet i kortlistan och klicka på de tre punkterna på höger sida.

Var kan jag hitta en rapport över våra betalda fakturor det här året?

Gå in på Fakturor i den vänstra menyn och välj datumperiod.

Hur gör jag om jag glömt lösenordet?

Beställ enkelt ett nytt lösenord på inloggningssidan - läs mer här

Hur skapar jag en kortrapport?

Välj “Kort” i den vänstra menyn, du får per automatik  upp alla aktiva kort men kan välja att filtrera detta genom att klicka på filter-knappen uppe

Hur skapar jag en egen rapport?

Välj Rapporter i den vänstra menyn och klicka på "Lägg till ny rapport"

Hur ger jag fler personer på mitt företag tillgång till Kundportalen?

Det här gör du enkelt när du är inne i Kundportalen. Läs mer här

Hur söker jag efter ett specifikt kort eller en kortgrupp?

När du loggat in i Kundportalen har du 3 rullistor högst upp på sidan. Den till vänster visar de företag du tillhör, om du administrerar flera företag

Hur får mitt företag tillgång till mobilbetalningar?

Det är gjort i 3 enkla steg i Kundportalen;

Jag vill ändra en användares behörighetsnivå

Det här gör du enkelt inne i Kundportalen. Läs mer här

Kan jag skapa en ny kortgrupp eller ett nytt konto?

Det här går tyvärr inte att göra i Kundportalen, men kontakta Kundservice via formuläret så hjälper de dig.

Hur länge är inbjudan till mobilbetalningar giltig?

72 timmar

Jag vill ta bort en användare från Kundportalen

Det här gör du enkelt under "användarinställningar" inne i portalen. Läs mer här

Jag saknar ett kort i översikten.

Kolla vilka filter du har aktiverade.

Hur vet jag om en förare accepterat inbjudan?

Du kan följa processen i Kundportalen.

Jag vill ändra PIN-kod på ett kort

Leta upp kortet i kortlistan och klicka på de tre punkterna till höger. Läs mer här

Varför kan jag inte återöppna ett tillfälligt spärrat kort?

Kolla om kortet du försöker öppna har status “Tillfälligt spärrat av kund”

Om jag beställer ett helt nytt kort, hur snabbt kan det läggas in i appen?

Inom 30 minuter.

Jag vill se/ändra inköpsprofiler på ett specifikt kort.

Det här gör du i menyn "Kort" genom att klicka på de tre punkterna till höger och sedan "ändra profiler"

Kortstatus är “aktiv”, men det fungerar inte.

Det kan finnas flera orsaker till varför kortet inte fungerar. Om ditt kort är nekat innan du anger PIN-koden betyder det att magnetremsan på kortet

Kan du betala för allting med Circle K appen?

Vi lanserar appen med möjligheten att betala för drivmedeli första hand.

Hur lägger jag till en förare för mobilbetalningar?

Det gör du under sektionen "Mobilbetalningar" i Kundportalen.

Vad betyder MP Status?

I kolumnen "MP status" ser du status på användaren du önskar aktivera för mobilbetalningar.