Image
tjej vid dator
Image
tjej vid dator
Kundservice

Frågor & Svar

Vi finns här för att göra livet längs vägen enklare för dig. Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna från våra privatkunder, Du kan också ställa frågor och få svar från vår chatbot Kay eller skriva till oss via Facebook. Våra kontaktuppgifter hittar du längre ned på sidan.

 

Jag vill undvika kö. Kan jag se någonstans om en laddare är ledig?

Absolut! När du söker efter önskad station i appen kan du också se vilka som är tillgängliga.

Kan jag använda Circle K Charge-appen för att ladda på IONITY och Mer?

Till en början fungerar den endast på CK laddare, men i samband med att vi introducerar betalning kommer den även att fungera på andra laddare.

Hur lång tid tar det att snabbladda min bil?

Laddningstiden beror bl a på batteriets kapacitet och temperatur.

Hur betalar jag för snabbladdning?

Du betalar enkelt för din snabbladdning med Circle K Charge appen.

Vad kostar det att ladda?

Du hittar aktuell priser i Charge appen eller på vår hemsida.

Hur blir jag laddkund hos Circle K?

Ladda ner appen Circle K Charge och registrera dina uppgifter.

Var hittar jag vilka stationer jag kan ladda min bil på?

Det ser du enkelt i Circle K Charge appen

Vad är EXTRA?

Circle K EXTRA är vårt lojalitetsprogram. Ett sätt för oss att belöna dig som lojal kund – du får bland annat förmånliga rabatter och erbjudanden.

Hur ändrar jag mina kommunikationsinställningar?

Du väljer enkelt själv hur du vill att vi kommunicerar med dig – du kan stoppa eller aktivera våra meddelanden när du vill.

Hur lägger jag till Samsung/Google/Apple Pay till EXTRA?

Det gör du i kassan på någon av våra stationer. Läs mer nedan!

Jag är en ny medlem i EXTRA – hur lägger jag till mitt kort?

Du kan enkelt lägga till kortet genom att aktivera EXTRA på desktop, i Circle K appen eller på någon av våra stationer. Läs med nedan!

Jag vill ändra mina uppgifter i EXTRA – hur gör jag?

Du kan enkelt ändra både telefonnummer och e-post när du loggar in på EXTRA. Läs mer nedan!

Jag är redan medlem i EXTRA – hur lägger jag till mitt nya kort?

Du kan lägga till kortet enkelt genom att logga in på EXTRA eller göra det på någon av våra stationern

Jag är medlem och kan inte logga in på EXTRA. Hur gör jag?

Har du bytt dina uppgifter sedan du skapade kontot? Om du har glömt lösenord, kan du lätt bara be om ett nytt.

Kan jag hyra bil utan ett fysiskt körkort?

Nej. Den som står som hyrestagare på kontraktet måste uppvisa ett giltigt körkort i plastform samt betala hyran med ett kredit/bankkort i sitt namn.

Varför får jag inte hyra bilen/släpet?

I samband med bokning gör vi en kontroll mot Biluthyrarna Sveriges register. Vi kontrollerar även folkbokföringsadress samt skuldsaldo mm.

Hur avbokar jag min bokning?

Du avbokar enkelt via vår hemsida eller genom att kontakta stationen direkt där du har hyrt bilen/släpet. Se mer info nedan!

Hur kan jag ändra min bokning?

Om du vill ändra datum eller förlänga hyresperioden ska det godkännas och stämmas av med uthyrningsstationen.

Var kan jag tanka HVO100?

Sök efter stationer och filtrera på HVO100 för att se vart du kan tanka det. Du gör det enkelt i Circle K-appen eller här på hemsidan.

Var kan jag ladda min elbil?

Vi har idag ett stort nätverk av snabbladdare längs vägarna i Sverige. På vår hemsida kan du se på vilka stationer vi erbjuder snabbladdning idag.

Var hittar jag en karta över era stationer?

Du hittar information om och karta över våra stationer både på vår hemsida och i Circle K –appen.

Jag vill ge er feedback. Hur gör jag?

Vi strävar alltid efter att förbättra våra produkter och tjänster - här ser du hur du kan lämna dina synpunkter till oss.

När fakturerar ni mig för mitt Circle K Betalkort?

Fakturan skickas en gång i månaden med brytdatum mitten av månaden. Läs mer nedan!

Vad betyder "övrigt" på min faktura för Circle K Betalkort?

Det är oftast biltillbehör som specificeras som övrigt. Se mer nedan!

Hur gör jag för att Blippa bilen?

Att Blippa bilen innebär att du kan betala din tankning helt kontaktlöst. Läs nedan hur du gör och börja Blippa!

Jag har inte fått min faktura. Hur gör jag?

Beroende på vilket kort du har hos oss, kan du enkelt begära en fakturakopia nedan!

Hur spärrar jag mitt Circle K EXTRA Mastercard ?

Om ditt kort är stulet eller borttappat bör du spärra kortet. Se nedan hur du går tillväga!

Hur ansluter jag till e-faktura för Circle K EXTRA Mastercard?

Du ansluter dig enkelt via din internetbank. Läs mer nedan och slipp faktureringsavgiften för alltid!

Hur ändrar jag min pinkod för Circle K EXTRA Mastercard?

Det gör du enkelt i en bankomat.

Hur får jag min pinkod till Circle K EXTRA Mastercard?

Du får ett SMS med information om hur du väljer din pinkod genom att ringa det nummer som ges i SMS:et och följa instruktionen. Läs mer nedan!

Vad är ett Circle K EXTRA Mastercard?

Kortet är ett kreditkort som kan använda överallt, inte bara på Circle K och som ger dig bl a rabatt på drivmedel, bonus och försäkringar ​

Hur samlar jag och använder min bonus med Circle K EXTRA Mastercard?

Du får rabatt på drivmedel och bonus på alla dina köp med Circle K EXTRA Mastercard. Läs mer nedan!

Hur aktiverar jag mitt Circle K EXTRA Mastercard?

Kortet aktiveras vid första användningen med pinkod. ​För aktivering av ditt utbyteskort för EXTRA, läs mer nedan!

Hur ändrar jag mina adressuppgifter för Circle K Betalkort?

Se till att du ändrat adressen hos Skatteverket. Därefter uppdateras din adress hos oss per automatik. ​ Om du har fler adresser hos oss läs mer nedan

Vad är saldot på mitt Circle K Betalkort?

Följ dina transaktioner i EXTRA! Bäst översikt har du på din telefon och i appen. Läs mer och logga in nedan.

Varför fungerar inte mitt Betalkort?

Kortet kan vara spärrat på grund av t.ex. felslagen PIN-kod eller en obetald faktura.

Vad är Circle K Betalkort?

Ett tankkort från Circle K (silverfärgat) som du kan använda på Circle K stationer och på de flesta parkeringsbolag.

Jag har inte fått min faktura för Betalkort. Hur gör jag?

Vi kan ordna en fakturakopia till dig. Läs mer och beställ nedan!

Hur gör jag för att beställa ett nytt eller ett ytterligare Circle K Betalkort?

Beroende på om du är en ny kund eller en befintlig kund, välj respektive länk nedan.

Hur gör jag för att spärra mitt Betalkort?

Om ditt kort är stulet eller borttappat bör du spärra det. Se nedan hur du går tillväga.

Hur ansluter jag till E-faktura?

Du ansluter dig enkelt via din internetbank. Läs mer nedan och slipp ​faktureringsavgiften för alltid!

Hur ansluter jag mig till Autogiro?

Beroende på vilket kort du har, ansluter du dig antingen via din internetbank eller fyller in en blankett.

Pengar har reserverats på mitt konto. Hur gör jag?

Reservationsbelopp ska försvinna per automatik efter din tankning. Om det inte gör det så följer du instruktionerna nedan.

Mitt Circle K Extra Mastercard fungerar inte? Hur gör jag?

Du ser status på ditt Circle K Mastercard och kan göra de vanligaste korttjänsterna på Mina sidor i Spendwise appen. Läs mer nedan!

Hur kan jag få en kvittokopia?

Du kan enkelt beställa din kvittokopia via länken nedan!

Kan jag hyra här och lämna där?

Bilar måste lämnas tillbaka till samma station. För släp går det alldeles utmärkt om du hyr den via vår samarbetspartner Brenderup, One way Rental.

Hur gör jag för att hyra bil hos er?

Du bokar enklast via vår hemsida eller vår app men du kan också boka direkt på stationen. Vi har hyrbilar för alla tillfällen.

Kontakta oss​

Innan du kontaktar oss vill vi tipsa om att du hittar svar på de flesta frågorna genom att kika igenom våra Frågor & svar. Där har vi samlat information och guidelines om hur du ska gå tillväga för diverse ärenden.​

Vår kundservice når du vardagar kl 08:00-17:00 på telefon: 08-429 63 00 *​

Circle K Extra Mastercard kundservice når du vardagar kl 08:30-17:00 på telefon: 08-147 170 ​

​Spärra Mastercard  på telefon: 0774 24 24 24 (öppet 24/7​)

> Circle K EXTRA Mastercard ärenden 
> Kort och betalningsfrågor ​
> Ansök om kvittokopia​
> Boka hyrbil eller släp​
> Bli medlem på Extra​
> Logga in på Extra​
> Reklamation​
> Frågor om Extra​
> Övriga frågor/Kontaktformulär

 

* Möjlighet att spärra kort 24/7 till engelskspråkig kundtjänstpersonal.