
This content was blocked due to cookie consent personal settings.
Allow marketing cookiesI vår årliga lägesrapport tar vi tempen på omställningen av den svenska fordonsflottan. Rapporten baseras på omfattande Sifo- och bransch-undersökningar samt intervjuer med experter och forskare.
2040 ska Circle K Sverige vara klimatneutralt, och vår nya färdplan för hållbarhet visar vägen dit. Följ gärna med oss på resan!
Här kan du ta del av Circle K:s senaste hållbarhetsrapport. I rapporten beskrivs det hur vi, under det senaste affärsåret, har jobbat med våra miljömässiga, sociala och organisatoriska hållbarhetsaspekter samt en överskådlig plan framåt.
I vår nya rapport har vi undersökt gränsöverskridande beteenden som hot och trakasserier inom servicebranschen. Den baseras på Sifo-undersökningar samt djupintervjuer med forskare, fackrepresentanter och branschexperter.
Vi vill vara en god samhällsaktör. Därför arbetar vi aktivt med leverantörer, intressenter och samhället för att ta vårt ansvar. Alla vinner på att hjälpas åt för klimatets skull.
Vi vill göra det enkelt för våra kunder att välja hållbara alternativ – från drivmedel till mat. Vi arbetar för sänkta utsläpp och minskat svinn, vi renar och återvinner vatten och förbättrar förpackningar – därför är varje resa med oss mer hållbar.
Vi arbetar hårt för att erbjuda en säker och inkluderande arbetsmiljö. Hos oss ska alla känna sig trygga, respekterade och ges chans att växa och utvecklas indivuellt på arbetsplatsen.
Som den ledande aktören inom drivmedelsbranschen har vi både ett stort ansvar och stora möjligheter att arbeta för ett fossilfritt Sverige.
Vi är väldigt glada att Circle K anses ha branschens starkaste varumärke inom hållbarhet! Detta visar Sustainable Brand Index 2024, en årlig mätning av svenska konsumenters attityd till varumärkens hållbarhetsarbete- och kommunikation.
Hos oss laddar du alltid med grön el. Det betyder att våra laddare drivs med certifierad el från vindkraft.
Tillsammans med Klimato beräknar vi klimatpåverkan av vår mat. Det ger oss utmärkta förutsättningar att jobba med hållbar utveckling av vårt matutbud!
Vi samarbetar med Too Good To Go! Det ger oss möjlighet att minska vårt matsvinn på stationerna och kan ge kunderna ett nytt sätt njuta av mat och dryck istället för att det blir till svinn. Beställ din kasse och börja rädda mat du med!
Vi är en del av Couche-Tard. Här kan du tal del av vår globala hållbarhetsrapport och läsa mer om hållbarhetsarbetet i ACT.
Att tvätta bilen på Circle K är ett enkelt sätt att bidra till en renare miljö.
Här kan du ta del av vårt ISO certifikat för miljö och kvalitet.
This content was blocked due to cookie consent personal settings.
Allow marketing cookiesVår bransch är mitt i en stor omställning, där vår storlek är vår styrka när det kommer till att förflytta branschen i en positiv riktning. Vi vill göra det enkelt för våra kunder att göra medvetna och bra val ur ett hållbarhetsperspektiv. Därför jobbar vi brett med att förbättra vårt utbud, såväl i butik som på pumpplan. Vi tar ständiga steg för att minska vårt klimatavtryck, erbjuda en mer inkluderande arbetsplats och vara en god samhällsaktör. Det gör vi genom tre huvudfokus: Planet, People, Prosperity.
Copyright © 2025 Circle K Sverige