Image
betalkort Mastercard
Image
Betalkort Mastercard
Frågor & svar

Frågor & svar

Här hittar du vanligt förekommande frågor och svar kring Circle K Mastercard

Ändring i villkor för Circle K Mastercard 1/9 2020

  • Vad är det som förändras?

    Den 1 september 2020 försvinner möjligheten till sparande på Circle K Mastercard och därmed utgår ingen ränta på sparade medel.

  • Varför ändras villkoren?

    Tjänsten upphör till följd av låg kundefterfrågan. Kortet kan användas som vanligt men möjligheten till sparande tas bort.

  • Vad händer med mina insatta pengar som jag har tillgodo?

    Har du pengar tillgodo hos oss kan dom att använda dessa innan 31 augusti 2020.  Som vanligt dras dessa per automatik från din faktura. Om du inte planerar att använda kortet i sommar kan du kontakta SEB Korts kundservice och meddela viket bankkonto du vill ha pengarna insatt på. Det gör du enklast genom att skicka ett säkert meddelande via Mitt Circle K Mastercard, Spendwise-appen eller ringa SEB kort kundservice på telefon 08-14 71 70. 

  • Vad gör jag om jag inte acceptera förändringarna?

    Om du i samband med den här förändringen vill avsluta ditt kort, kan du utan kostnad säga upp kortet innan 1 september 2020. Det gör du enklast genom att skicka ett säkert meddelande via Spendwise-appen eller Mitt Circle K Mastercard. 

  • Vem kontaktar jag om jag har fler frågor?

    Nya villkor finns här. Om du har frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 08-14 71 70. 

Frågor & svar relaterat till covid-19

  • Jag har just nu svårt att betala min faktura, vad ska jag göra?

    Du kan kontakta oss genom att logga in på Mitt Mastercard eller i appen och skicka oss ett säkert meddelande med personlig information så hjälper vi dig. Detta för att du som kund aldrig ska lämna ut känsliga uppgifter som kortnummer eller koder via vanliga e-post. Om ditt kort har delbetalningsutrymme så kan du alltid delbetala din faktura. Om du behöver hjälp kan du kontakta oss genom att logga in på Mitt kort eller i Spendwise-appen och skicka oss ett säkert meddelande med personlig information så hjälper vi dig. Detta för att du som kund aldrig ska lämna ut känsliga uppgifter som kortnummer eller koder via vanliga e-post. Du vet väl att du kan välja att delbetala din faktura.

  • Jag har just tecknat mig för betalskydd, vad gäller för mig om jag blir permitterad eller arbetslös?

     Försäkringen betalskydd gäller endast om man blir arbetslös, men ej vid permittering

  • Var kan jag läsa mer om mina rättigheter som privatkund?

     Du kan läsa mer om vilka rättigheter du har på Hallå Konsument. Sidan uppdateras omgående med det senaste inom området.

  • Vad gör jag om jag inte fått min beställda vara?

    Kontakta först inköpsstället och fråga varför din vara inte har levererats. Om inköpsstället inte kan eller vill hjälpa till har du som kortinnehavare möjlighet att göra en reklamation hos oss. För att vi ska kunna hjälpa dig behöver det framgå i reklamationen att du har kontaktat köpstället. Bifoga all dokumentation du har i form av kvitton, orderbekräftelse, leveransbekräftelse och skriftlig kommunikation du har haft direkt med inköpsstället. Observera att en återbetalning kan ta längre tid än normalt på grund av rådande omständigheter.

  • Kan jag få tillbaka pengarna för biljetter, teater eller liknande evenemang om de blir inställda?

    Kontakta först arrangören för att se hur de hanterar återbetalningar. Om du inte får hjälp där har du som kortinnehavare möjlighet att göra en reklamation hos oss. För att vi ska kunna hjälpa dig behöver det framgå i reklamationen att du har kontaktat köpstället. Bifoga all dokumentation du har i form av kvitton, orderbekräftelse, leveransbekräftelse och skriftlig kommunikation du har haft direkt med inköpsstället. Observera att en återbetalning kan ta längre tid än normalt på grund av rådande omständigheter.

  • Vad gäller för min reseförsäkrng?

    Du kan avboka en resa om du eller en anhörig blir sjuk innan avresa. Avbokning av resa på grund av risk för att smittas av coronaviruset omfattas däremot inte.

    Avbeställningsskyddet ger dig möjlighet att avboka en resa på grund av akut sjukdom eller olycksfall innan du ska resa. Avbeställning kan ersättas mot läkarintyg enligt villkoren i din reseförsäkring. Detta gäller även om du är smittad av coronaviruset och har ett läkarintyg som bekräftar detta. Avbeställningen täcker enbart flyg eller hotell som du bokat innan avresa om du blir akut sjuk.

    Om flygbolaget ställer in resan omfattas varken flyget eller hotellet av reseförförsäkringen på kortet. Du ska istället vända dig till researrangören eller flygbolaget för att få hjälp.

    Läs mer om vad som ingår i din kortförsäkring:

Frågor och svar om avbeställningsskyddet