Image
Maria

Maria Philipson, Communication manager

Hur tycker du det är det att arbeta på Circle K?
Det är inspirerande! Vi har en ambition om att ligga i framkant i den branschen vi befinner oss i och med det följer massor av spännande uppdrag. Vi är med och påverkar på vår lokala marknad i Sverige, samtidigt som vi är en del av ett stort globalt företag. En vardag kan innehålla både strategiutmaningar och väldigt detaljerat operativt jobb. Och det är mixen som är tjusningen.

Teamet som du samarbetar med kan både vara kollegorna som sitter intill dig eller personer som har motsvarande roll i det europeiska, eller kanske globala nätverket. Oavsett projekt finns det alltid ett ögonblick när vi får återkoppling från kunden i form av försäljningssiffror eller kundundersökningar. När det resultatet visar att kunderna gillar det vi gör känns det såklart extra bra.

Hur skulle du beskriva kulturen?
 Jag vågar påstå att engagemang och att vilja, bidrar stort till hur en arbetsdag blir på Circle K. Det finns stor öppenhet för möjligheten att påverka och utveckla både dig själv och det du har som ansvarsområde. Och om det kommer att hända beror i stor utsträckning på dig själv och hur du låter din ledare ta del av dina ambitioner. 

Hur har du utvecklats under din tid på Circle K
 Jag har haft möjligheten att jobba inom bolaget under många år och under den tiden fått förtroende att utvecklas brett inom flera områden. Det har givit mig en bra förståelse för helheten, men också en stolthet i att när vi gör någonting tillsammans så får det otroliga avtryck på marknaden.